Sunday, April 12, 2015

Silkebryllupsdag

Mens vi kjørte hjem i går begynte Rebecca å snakke om at hun ikke kunne gifte seg med Sandra eller Solveig (bestevenninna i barnehagen), og det var jo litt synd. Men takket være dette kom jeg på at det var bryllupsdag i dag, tolv år eller silkebryllup. Jeg fortalte dette til Rebecca, og sa vi måtte kjøpe en blomst til i dag. Selvsagt glemte jeg dette før vi kom til Gjøvik, men Rebecca minte meg på det, så jeg snudde og kjøpte en liten rosebukett.

Takk Rebecca, uten deg hadde jeg glemt både dagen og rosene!

Rosene danderes

Denne vogga er fra Kloppen, de lagde en hel del vogger før produksjonen ble spesialisert. Også båter, sparker, vinduer, trapper og dører ble laget i Kloppen dengang, i tillegg til at de saget planken selv.

Jeg tror det var bestemor som stod for rosemalinga.

Resultatet av tolv års ekteskap. Seint, men godt.

Etter frokosten tok vi som vanlig turen opp til Eiktunet.

Enda finnes kun informasjon om Eiktunet på tysk i Wikipedia!

Brannhydranten ved inngangen til Eiktunet. Alt var vakkert før modernismen kom som et gufs fra dødsriket.

Utsikta fra Eiktunet, eller Gjøviks tak, er upåklagelig!

Se større bilde.

Skolestua fra Kvatumshagen i Snertingdal

Interiøret i skolestua

Sjurstugua fra Hoffsbakken i Snertingdal, husmannsplass

Lysthuset, men den kalde vinden i dag var ikke videre lystig

Vi avsluttet med kaker i kafeen, som nå har fått ny dansk driver

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...