Friday, February 17, 2012

Nytt supersterkt gekkolim med unike kvaliteter

Er det håp for innehavere av gipsvegger? Jeg kjøpte mitt nye hus fordi det kun hadde gipsplater på soverommene, ellers var det ekte granpanel. Som sagt er det umulig å henge opp noe på en gipsvegg uten store skader. Bare på soverommene har jeg hatt mye jobb med å reparere skader på gipsplatene, et håpløst konstruksjonsmateriale av en rekke grunner.

Typisk hull etter oppheng i gipsvegg. Merk at plastsperra er perforert. Denne innfestingen er utført av byggentreprenøren, uten tanke på fuktinntrenging gjennom ei ødelagt fuktsperre. Jeg har benyttet adskillig silikon og fugelim for å tette hull og perforerte plastsperrer i mitt relativt nye hus.

Med det nye gekkolimet kan denne deprimerende praksisen komme til en slutt, også for de ulykkelige eiere av gipsplatevegger. Ikke bare at det nye limet er supersterkt, det kan også lett fjernes uten spor! For godt til å være sant? Ikke i følge denne artikkelen i dagens utgave av Science Daily:

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...