Friday, October 3, 2014

Angrepet på Kulturverk

Konformister og systemvoktere fra Humanetisk Forbund og Vepsen har i lengre tid, til min store forbauselse, ført en ufin brunskvettingskampanje mot Kulturverk. 

- Et angrep på meningsfriheten

Her følger min kommentar:
En stor takk til Kulturverk! Selv er jeg industriarbeider og vokste opp i Fellesmisjonen, stiftet av Johannes Dal, som var en meget liten lavkirkelig forening som holdt til i Øvre Skreien, Lensbygda og Ytre Kolbu på Toten, samt i utkantene av Hadeland. Denne er i dag historie.

Min store fordel som skribent for Kulturverk, noe jeg kjenner meg meget beæret over, er at jeg er totalt uten akademisk bakgrunn og karriere-ambisjoner. Derfor er hva noen skulle mene om meg revnende likegyldig. Tvert imot har jeg opplevd at fra å være et null, har jeg i dag fått gode venner som Michel Bauwens, Nikos Salingaros, Tracy Gayton, Vera Bradova, James Alexander Arnfinsen, Nils Faarlund og Terje Bongard.

Jeg regner meg i dag som "commoner", og har den store glede å melde at James Alexander Arnfinsen på min oppfordring nettopp har laget et intervju med "commoner"-giganten David Bollier!

- Episode 106: The commons as an approach to governance, sustainable resource management and social wellbeing: http://www.levevei.no/2014/09/...

Dette er stort! Håper Kulturverks redaksjon kan lage en liten sak om dette intervjuet? Selv har jeg nettopp fått ei lita datter og holder på å restaurere et gammelt hus, så det er begrenset hva jeg har tid til. Hun turdebuterte i helga.
Den første turen
Men innimellom har jeg fremdeles tid til å poste noen småstubber hos P2P-Foundation: http://blog.p2pfoundation.net/...

Sannsynligvis ser disse plageåndene dere nevner det slik at alt som ligger utenom stats/markeds-duopolet er fascisme.

Men det er "the Commons" som er framtida! Så stå på! Og en spesiell takk til Alexander Viken, som har tatt så godt imot meg!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...