Wednesday, December 12, 2018

Balke kirke en tirsdagskveld

Var en svipptur oppom Balke kirke i går før handling, det var såvidt det var litt sol bak noen skyer rett før sola gikk ned bakom Totenåsen, så trodde ikke jeg fikk noen bra bilder. Balke kirke er også vanskelig å fotografere, da det er trangt rundt den, og bildet er tatt rett under en stygg høgspentledning, som gjør så man enten må fotografere kirka veldig tett ved eller langt unna. I tillegg har jeg ikke skikkelig vidvinkel. Fotografiet ble også kraftig undereksponert, det var nesten svart da jeg importerte det. Så tatt i betraktning alle disse forutsetningene som arbeidet mot meg, synes jeg resultatet ble forbløffende bra.

Balke er en av to middelalderkirker på Toten. Hørte organisten frisket opp julesalmene, så kanskje tar vi julaften her i år? Selv om Grythengen egentlig ligger i Hoff kirkesogn, da grensa går ved Rødningsbybekken.

-Wikimedia.

Vi hadde lyst til å gå inn, men turte ikke å forstyrre organisten.

-Wikimedia.

Fra Balke kirke er et flott skue mot Totenvika. Det stygge renseanlegget til kommunen, som er nesten like stygt som pumpehuset ved Grythengen, klarte jeg å gjemme bak furukrona😄

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...