Wednesday, March 13, 2019

Capture One 12 - En ny start

Etter å ha gått lei av skalerings-problematikken i Adobe Camera Raw, uten å bli tatt på alvor, er jeg nå endelig over på Capture One 12, og her synes alt å skalere meget vel på min Dell 13". Hittil er det eneste jeg savner Nik Collection, samt den automatiske bildeopprettingen i Lr CC, hvor man bare kunne trykke på en knapp, så rettet bildet seg opp. Gleder meg allikevel til å kvitte meg med Adobe helt og fullt.

En ny dør å tre inn gjennom til Capture One - universet. Fotografiet er fra Stenberg, av mine aller første redigert i C1.

-Wikimedia.

Men det er selvsagt mye å lære, selv om det nok ikke kan sammenlignes med Photoshop. Vil nok ta et par år før det hele sitter godt under fingrene. Heldigvis er det mange gode forelesere der ute, som velvillig deler av sin kunnskap.









































































No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...