Sunday, December 8, 2019

Walking the Lake Mjøsa Land XV

Lastet opp en ny versjon av Owren-gården over skoddehavet, da dette har et aldeles nydelig lys, en slenger jeg fikk inn rett før lyset gikk for lavt, hvilket var årsaken til at forrige versjon ikke fikk noe futt. Men her er lyset herlig, derfor falt også redigeringen på plass med kun et par små klikk.

Charlie Wait, han har som filosofi at han bare går, når lyset ikke er som han ønsker. Et godt navn på fyren, Wait, eller venter på engelsk. Han bare venter på det gode lyset, gidder ikke å slite med dårlige lysforhold, derfor ble han Charlie Wait!

Da jeg tror dette utmerkede fotografiet fra Toten gjestegård er på Waitsisk nivå, lar jeg likeså godt dette motivet avslutte min femtende vandring i Mjøslandet. Forresten vokste tipp-tipp-oldemor opp i ufattelig fattigdom i ei steinhytte med jordgulv i skoddehavet nedenfor Owren her.

-Wikimedia.

Nok et foto av Hoff middelalderkirke jeg ikke falt for i første omgang, men så gikk det et par dager, og da syntes jeg det slettes ikke var noe å skamme seg over.

-Wikimedia.

Ingen vet vel helt hva dette er, ved hjørnet til apsisen på sørveggen til Hoff kirke, men plutselig forstod jeg det hele. Dette er et skammingshjørne. Alle har vel hørt om skammekroken, men i middelalderen hadde man også skammingshjørner, hvor skamminger, som ikke får lov til å ligge i vigslet jord, blir meislet inn i skammingshjørnet, til spott og spe for evig tid.

Hjørnet på andre sida av kirka er reservert for skammingen i engen!

"Synd, skam og tankepolitiet"

-Wikimedia.

Er det ikke pussig, først likte jeg ikke dette bildet, da jeg syntes det var for sentrert, men så så jeg på det igjen i dag, og syntes det var aldeles herlig.

-Wikimedia.

Her ble det et fotografi til av den karakteristiske gråor-profilen etter Riselva ved Majer, denne gangen i svart og kvitt.

-Wikimedia.


Hvorfor finnes det ingen naturfotografer som er tårefotografer? Blir de "shadow banned" av YouTube? Det nærmeste jeg har kommet en tårefotograf på YouTube, er Daniel Milnor.

Stakk så vidt nedom Panengen ved Mjøsa i dag, Stangelandet på andre sida, dårlig med spennende forgrunner, men fant da noen steiner. Ser at 25-30 sek. blir for lite til å få skikkelig sløring, må nok lære meg bulb-mode skal det bli noe sus over det. Får prøve å eksperimentere med dette når isen begynner å legge seg, slik at det blir litt lettere å finne spennende forgrunner.

-Wikimedia.

Nok et fotografi av Riselva, som jeg egentlig ikke tenkte å ta med, men så ble det likt av Laila Helen, så da poster jeg det allikevel. Ellers ble det til at jeg droppet Instagram fram til de dropper likes, noe de har lovet lenge nå. Blir så lei av å bare få en to-tre likes, og jeg ser ingen annen grunn enn det at jeg er tårefotograf.

Risdalen ble det ikke tid til i sommer, delvis grunnet at jeg ventet på V6-filterholder fra Nisi. Selvsagt, straks deretter lanserte Polarpro sitt banebrytende, nye filtersystem, kalt Summit. Men i det minste har Capture One nå fått HDR-verktøy!

-Wikimedia.


Før vi vandrer videre i Mjøslandet, vil jeg dele en hyggelig video jeg nøt til morgenkaffen i dag, hvor Ryan Mense sier så mye fint om min Tamron 28-75 mm, som var min eneste linse fram til jeg fikk min GM 24 mm i høst. Selv bokeh'en lovpriser han, og dette var overraskende. Den kommer nok ikke helt opp til min GM når det gjelder kromatiske aberrasjoner, men er bra å benytte mot sola. Må nok snart få på igjen denne linsa:-)

Tar med et foto til av Hoff middelalderkirke, som i likhet med så mye annet på Toten, gjør seg best i skodde, så vi er heldige som har mjøsskodda.

Tenkte på det i dag tidlig, at "venleiks-glaset", synes det gjør seg best på nynorsk, er i ferd med å renne ut. Kun noen få "venleiks-korn" er tilbake, og disse forsøker jeg å feste på kamerasensoren, før "venleiks-glaset" er tomt. Og i motsetning til for time-glasset, er det ikke bare å snu "venleiks-glaset".

Kom over en artikkel i dag, om Gunner Ljødal fra Eidsvoll, som har brukt to millioner av egen lomme til bokutgivelser. Ja, de skal jo ha det til at jeg er så gjerrig, alle sammen, men dette er fordi jeg prioriterer "venleiken". Det er jo slik at det ikke er gratis, dette jeg holder på med. Dessverre så mine tidligere med-aksjonærer ingen verdi i et slikt prosjekt, hvor de nå har benyttet flere millioner til hytter og luksusbiler, midler som skulle vært benyttet til gallerier og Fotografiets kraft. Bare dette ene fotografiet av Hoff kirke alene, har større verdi enn deres komfort-hytter i villreinens rike, eller luksus-bilene de benytter for å komme dit. Men ingen ser "venleiken, livets meining", lenger.

-Wikimedia.
I suppose this article must be placed on my long groaning shelf of analytical pieces by advocates of modern architecture that, in admitting the flaws of one undeniably regrettable work of modern architecture, describe the flaws of all modern architecture. There never has been a modernist building that does not put style over substance. Insofar as the style rarely if ever rises to the level of beauty, the substance must indeed be flawed. All modernism – not just in architecture but in art, in music, in philosophy – is spin. It is not all stupid, but it is all fatuous.

That may be one reason why the world, with all its scientific discoveries, its widespread economic advancement, its endless victories over disease, its profound technological achievements and its relentlessly idiotic architecture, remains such an unhappy place.

Traditional architecture is simple, modest, functional and yet almost effortlessly beautiful. Has the world become such a thoroughgoing idiocracy that nobody can see the necessity of ADVOCATING these values? Not even if only in the realm of architecture and the built environment, where they would be so easy to implement? So sad. - David Brussat

Riselva River.

-Wikimedia.


Det var så hyggelig å være med Mads Peder Iversen på vandring i de danske skogsbad i dag, at jeg deler denne videoen. Ser Iversen flittig benytter sin 70-200 mm til skogs-fotografering. Er fine bilder av Tamrons kommende 70-180 mm i dag, og må si denne linsa ser svært tøff ut. Kanskje blir den brukenes også til filtre? Får vente med å bestille noe til den er anmeldt, og får den gode skussmål uten at Sigma har lansert sin versjon, så kanskje? Kjenner meg nokså begrenset uten en liten tele-zoom.

Hoff Medieval Church.

-Wikimedia.

Lake Mjøsa covered by a fog blanket.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

Synes Helgøya ble liggende så kjølig og flott i Mjøsa på dette fotografiet. Forunderlig at ikke flere lar seg begeistre av PermaLivs vandringer i Mjøslandet, selv mener jeg det er nokså unike fotografier dette her. Men mjøsbarbarene, som jeg kaller dem, nekter vel å innse hvor unikt landskapsbildet vårt er, fordi da kunne de jo ikke fortsette å ødelegge det uten hemninger😢

-Wikimedia.

Foto-planene gikk ikke helt som tenkt i dag heller, ble bare tid til en liten svipptur nedenom Kapp brygge på veg til Gjøvik, med flott frostrøyk over Nessundet, truffet av dagens siste solstråler.

Savner dessuten virkelig foto-hansker, får jeg dette blir det ikke like grualt å gå ut i kulda med kameraet.

-Wikimedia.


Tror knappest noen overgår Nigel Danson i analytiske fotografi-evner, eneste som mangler er at jeg får ham over i Capture One. Faktisk minner han meg om Christopher Alexander, som har like store evner i å analysere tidlige tyrkiske tepper.

Hva jeg med ett kom på er at her kan PermaLiv finne en fotografisk nisje, hvor jeg analyserer fotografiene mine ut fra alexandrinsk designteori og de 15 transformasjonene for helhet. Aller helst skulle jeg ha videre-eksponert på historiemaleriet mitt, med utgangspunkt i alexandrinsk design-vitenskap, men dette får jeg ikke lov til av de progressive, som har underkastet seg en mekanisk, og ikke en alexandrinsk kosmologi. Slik sett kan fotografiet være et inspirerende alternativ!

Eneste problem er at det blir liten vits, hvis man ikke ordlegger seg på engelsk. Dansons flotte drone-scener får jeg nok aldri til, men kanskje kan det bli til noe allikevel?

Tenkte meg egentlig utpå Hongsætra i dag, men så gikk dagen og jeg kom på at nå går det ikke bilveg dit, så måtte finne fram ski etc., så da ble det til at jeg stakk nedi Olterudelva her nedenfor Grythengen, og tror ikke dette var noe dårligere valg. I morgen er det korpsbasar, så da går dagen til å smøre smørbrød, koke kaffe med mer, men tror jammen jeg forsøker å vandre litt videre oppover elva her på mandag, før det fryser helt til.

-Wikimedia.

Det kan ikke være tvil om at kulturelva vår fra Tjuvåsen er hellig, og da er himmelengene det også. Derfor er det helligbrøde at de ikke kan få utføre sin gjerning.

-Wikimedia.

Er det noe rart at den Hellige ånd elsker denne elva! Utrolig synd at vi klarte å jage den utpå Tjuvåsen. Hvordan kan vi gjøre dette godt igjen? For det er kun en synd det ikke finnes tilgivelse for, og det er synd mot den Hellige ånd, står det i skriften.

-Wikimedia.

-Wikimedia.


Made a short walk by the Holy river today, and got four images I chose to edit, shot with GM 24 mm and Nisi filter set. A good set, but one big problem, the control wheel for the polarization filter is way to small to operate with gloves. See Polar Pro, The SUMMIT!, is just released, and it has two big control wheels on each side of the polarization filter! FANTASTIC! I don't know what to do? Maybe I buy a small set with just tree filters of the Polar Pro, The SUMMIT, to use in winter? But first I think I'll try to get some gloves with openings for the thumb and the forefinger, maybe this will do it? The joystick of the a7III is hopeless to operate with gloves as well, so maybe some good gloves for photographers can solve both problems?

Tar med et bilde av selve våningshuset i Vestby også, fra i dag tidlig, se det flotte gårdstunet i nysnøen nedenfor.

Dropper å poste det på Instagram, det får kun en likes allikevel. Hadde bildet derimot vært uskarpt, skakt, med masse hundespor i forgrunnen, og helst noen traktoregg, da kan jeg garantere at fotografiet ville fått masse likes her på Toten.

Tror allikevel jeg holder på med Instagram fram til jeg får på plass Fotografiets kraft og et lite galleri eller to, slik at jeg ikke glemmer det;-)

-Wikimedia.

Blue hour:-) View from Vestbygda towards Lensbygda and Totenåsen Skyline, pleasantly free from 75 monster mills, 300 meters tall, thanks to one man only, eco-philosopher Nils Faarlund from Bilitt. Shot at f1.4 and iso 500 handheld.

Begynner å bli lei av Instagram, trodde de skulle fjerne likes, men det har enda ikke skjedd. Frustrerende å se grusomme mobil-foto fra Mjøslandet få massevis av likes, mens jeg har en maks på ni, men stort sett får jeg kun to likes, av mine to trofaste fans.

Så det er ikke tvil, totningene har ingen som helst forståelse for landskapsbildet sitt, dette er det kun Mjøslandets tårefotograf som har. Føler det hele er en kamp mot klokka, de har ødelagt så mye, men bare driver på og ødelegger for å tilintetgjøre de siste restene av kulturlandskapet vårt, hvis man kan kalle det det, da man har kvittet seg med alt av både urban og rural kultur.

Rett bak meg dreiv det på en stor gravemaskin og reiv opp busker og kratt, da fotografiet ble tatt.

-Wikimedia.

View from Øverskreien towards Lake Mjøsa. Too little time for serious photography. Just have to bring my camera when driving my girls around everywhere, and jump out of the car when I get the possibility.

Utsyn over jordene på Østby, hvor bestemor lekte som barn. Sagelven til venstre.

-Wikimedia.

Da var morgenturen med jentene unnagjort, kjørte en liten tur opp til Kronborgsætra før jeg svingte inn til ur-enga vår, og tok et bilde av Vestby, da jeg syntes tunet gjorde seg godt i nysnøen. Tenker på Johan, som nektet å oppgi det tradisjonelle jordbruket, i respekt for husmannstroen og apostelen i nabobruket, som han sikkert hadde gode minner av fra sin ungdomstid.

I grunnen er det bare Holmstadengen og Vestby og gamlevegen mellom disse to forlatte brukene, som bærer i seg budskapet fra den djupe grenda nå.

Tenkte meg egentlig på skogsfotografering i dag, men har forskjøvet det til i morgen, da det er for mye som venter. Ellers ringte nettopp ei dame fra Spania, som ønsker å benytte et av PermaLivs fotografier i ei bok for en non-profit organisasjon, og slikt er jo hyggelig, selv om det ikke blir noe å tjene. Ja, dette jeg driver med er jo ko-ko ut fra et kapitalistisk perspektiv. Følger Tollef Hovig, som avkler kapitalismen i all sin håpløshet, og i dag igjen glimter han til med nok en artikkel om tingenes begredelighet, som jeg skal kose meg med før dagens videre plikter:-)

"Glimt fra virkeligheten – kapitalformenes interne sirkulasjon"

Forresten herlig at det ikke ligger traktoregg nedenfor det vakre stabburet i vinter👌

-Wikimedia.

"By og land vil forenes; fra mitt kontor skal jeg bo 30 kilometer i én retning, under et furutre; min sekretær vil også bo 30 kilometer unna, i motsatt retning, under en annen furu. Vi skal ha hver vår bil. Vi skal slite ut dekk og tannhjul, slite ned veidekket, forbruke olje og bensin. Alt hvilket vil medføre en mengde arbeid ... nok for alle." - Le Corbusier, 1935

Tro om det finnes noen totninger som funderer på om Le Corbusiers store visjon, realisert i Totenpark-prosjektet, virkelig var oppskriften på det gode liv, på dager som denne?

Ps! Ser ut til at det er sekretæren som kjørte denne bilen her, og hun har nok en streng overordnet, da hun må ha hatt det svært travelt med å komme tidsnok til kontoret.

-Wikimedia.

Her, under selje-trellis'en etter jordene i Holmstadengen, er det en lise for sjelen å vandre, det reineste Shinrin Yoku:-) Tro hvor lenge den får stå? På Gjøvik tok de jo alle skogsbadene våre i løpet av et års tid, man kan si at de gikk ned i sluket, og borte ble de. Så i Gjøvik, proletariatets by ved Mjøsa, finnes ikke lenger noen mulighet til å få renset sjelen. Men det er vel akkurat det de ikke ønsker, de psykopatene som hogg ned Hovdetoppen, de ønsker å få leve med sin sorte, fortapte sjel, i fred.

Uansett, fikk øye på en fin artikkel om skogs-fotografi i dag, så kanskje bærer det inn i skogen igjen i morgen, muligens etter kulturelva  mi?

"How to shoot moody woodland landscape photographs"

-Wikimedia.

Synes dette bildet av brønnhuset i Holmstadengen på høykant ble ganske fint, her det står ved siden av kjørbrua. Tenker på våre venner på Frøya og deres kamp mot vindmøller, selv har jeg kjempet mot pumpehuset, da dette er de progressives teknologi, mens brønnhuset er de husmannstroendes teknologi.

Kjenner meg på mange vis som den siste av et stolt urfolk, den siste fossemølling og husmannstroende, i ur-enga vår. For jeg har mistet alt, ur-enga mi, teknologien min, troen min, den urbane landsbyen min og kulturelva mi, den Hellige elva fra Tjuvåsen.

Våre venner på Frøya har laget til en liten billedkavalkade, selvsagt burde pumpehuset nedenfor låvegrava her også vært med, sammen med skammingen i engen, men uansett gjør det godt at jeg nå har fått så mange medspillere omkring i landet, som jeg kan dele min kultur-økologiske sorg med.

Se billedkavalkaden på fb her.

-Wikimedia.

Tar med et bilde til fra søndagens lille vandring i grenda mi. Det er ikke fotografier som slår an på Instagram dette her, men tror ikke det behøver å være noe dårligere av den grunn. Selv har jeg intet ønske om å være hipp, kul og progressiv, heller ikke som fotograf. Når man i tillegg ikke er en middelklasse-intellektuell, som det forventes av en seriøs fotograf, blir man selvsagt marginalisert.

-Wikimedia.

Steigan har en tankevekkende artikkel på trykk i dag:


Tidligere ble barn indoktrinert på søndagsskolen, av apostelen her i enga, samt hans disippel i naboenga, som var den første søndagsskolelærer på Bethel i Lensbygda. Dessverre kan jeg ikke ta med jentene dit lenger, da vi har blitt skammingene i engen, absolutt nederst på den sosiale rangstigen, både i slekta og her på Grythe-platået, i motsetning til jentenes tippoldefar, som var stolt husmannstroende og kulturbærer. Nå er alt dette stigmatisert og assosiert med stor skam, i skammens tidsalder, som overtok for syndens tidsalder. Men i det minste kunne man få tilgivelse for sine synder, og apostelen her i enga, han var raus med tilgivelsen, da nåden var stor. I skam-samfunnet finnes derimot ingen tilgivelse, fordi vårt samfunn har blitt nåde-løst.

Allikevel, fremdeles kan jeg ta med jentene på påskeleir på Livoll, samt at eldstejenta har lest barnebibelen tre ganger, så kanskje har de fått litt resistens mot den internasjonale finanskapitalens nådeløse hjernevask av unge sinn?
Dermed kan det argumenteres for at den virkelige motivasjonen for selskaper som Coca-Cola og Gillette til å publisere slike annonser, som alltid er rettet mot ungdommen, å sette i gang en total og fullstendig endring av tankesettet til ungdommen. Disse selskapene er med andre ord medskyldige i ‘social engineering’, og kostnadene dette kan medføre for deres bunnlinje er uten betydning. Et mulig motiv er å skape et svakere, ‘mindre maskulint’ samfunn av stadig mer avhengige forbrukere. Eller er det på gang noe som stikker mye dypere? Personlig mistenker jeg at noe langt mer uhyggelig er styrende for beslutningsprosessene som gir grønt lys for slike prosjekter.

Det vi først ser i disse kontroversielle reklamefilmene er vanligvis et speil. En person som stirrer tilbake på speilbildet til noen de tror de kjenner, men med all sannsynlighet ikke. Den gamle oppfordringen ‘Kjenn deg selv’ ble antatt av de kloke grekerne å være så avgjørende for den fulle utviklingen av personen at mottoet ble gravert på det berømte Apollo-tempelet. Men store deler av det vestlige samfunnet, arvinger av de gresk-romerske politiske og kulturelle tradisjonene, har imidlertid forlatt dette gode rådet og blitt mer fremmedgjort fra sitt sanne jeg enn noen gang før.

Jeg mistenker at dette er akkurat hva globalistene vil ha: Regnbueflagget til en hyper-seksualisert kultur som fortrenger nasjonalflagget; den intenst individualistiske livsstilen som erstatter enhver tilknytning til kjernefamilie-tradisjonen, og det vestlige samfunnet blir til en boblende gryte av drømmer og et slikt mangfold av begjær at intet mindre enn en unntakstilstand vil være i stand til å kontrollere den. - Robert Bridge
Personlig har jeg mer sans for den formen for ‘social engineering’ som apostelen i himmelenga vår bedrev, enn den selskaper som Coca-Cola og Gillette bedriver. Men dette budskapet, det har de samme kreftene klart å skambelegge, slik at det ikke lenger finnes noen motkrefter.

Hva jeg også blir stadig mer klar over, er at jeg, som ekskludert middelaldrende kvit mann, er i sentrum av målskiva for disse korporasjonene og stats-kreftene, som hjernevasker våre barn og bryter ned samfunnet til stadig mindre fragmenter, hvor nå kjernefamilien og mannen er under fullt angrep!
Dernest, agenda-annonsen inneholder ingen tilsynelatende tegn til fedre, vi får anta at de fortsatt prøver å flykte fra det marerittet av en nylig annonse for Gillette (1,5 millioner tommelen ned på YouTube og det kommer stadig fler) som belærte menn om deres såkalte ‘giftige maskulinitet.’ Morsomt hvordan et selskap rett og slett fordømmer menn – overveiende hvite menn, forresten, som skal ledes til å gjøre det rette av minoritetsbrødrene sine – mens denne siste  reklamefilmen ikke klarer å få med én eneste farsfigur. Så vi kan se at angrepet mot hvite menn ikke bare skjer regelmessig på Netflix (se filmen ‘Bird Box’ hvis du trenger bevis), men dette forkrøplede budskapet går nå mainstream også i TV-reklamer. - Robert Bridge
Kvite, middelaldrende menn, de er livsfarlige, derfor MÅ de marginaliseres og ekskluderes, dette vet de progressive, liberale tyrannene. Bare se til James Kalb!

Bare måtte ta med et bilde av stabburet i Vestby på høykant, da det er så herlig uprogressivt, dette lille stabburet, ikke stort større enn pumpehuset i Grythengen. Men mens man blir uendelig nedstemt av pumpehuset, blir man høystemt av dette stabburet her. Ja, de visste å sette pris på maten før i tiden.

Mener bestemt Johan og Olav inviterte meg inn på kaffe, en gang da jeg kom ridende over tunet, men da var det nok mest de som spurte meg. Var det i dag, du verden hvor mye jeg ville hatt å spørre dem om!

-Wikimedia.

The old road between Holmstadengen and Vestby farms at Øverskreien, Toten, Norway.

Fikk renset sensoren i dag, da jeg fant at det var så mye støv og møkk på skodde-bildene fra søndagen. Renset selv for andre gang og tror det ble bra, men vi får se når det blir skodde igjen:-)

-Wikimedia.

Underlig er det å vandre her etter gamlevegen som ekskludert, hvor mine forfedre vanket som inkluderte grendefolk og husmannstroende. Ja, de delte alt, felles teknologi, tro, hukommelse, bekjente, tradisjoner, sanger, sætrer, samt ikke minst gamlevegen, en allmenning som slynget seg mellom gårdstunene, hvor ingen var redde for å bli drept av en metall-torpedo.

Men nå er jeg fullstendig ekskludert fra alt, i verdens mest inkluderende land. Ser i ettertid at de som var mest ivrige etter å ekskludere meg, utenom fyrsteparet, som helt og fullt har latt seg inkludere i hovdetroen, hvor de ikke på noe vis kunne tolerere husmannstroens verdier og måtehold, er de som arbeider innenfor statsforvaltningen og utdanningssystemet. Ja, jeg har en onkel, som er helt på topp i kommunen, med kanskje en eller to over seg, mens jeg nå er helt på bunnen, med kanskje en eller to under meg, men det er godt mulig jeg ligger helt nederst, ja langt nede i gjørma, hvor folk nyter å skamme denne ekle skammingen, som er så reaksjonær og hatsk.

Hva som begynner å gå opp for meg, er at disse menneskene er bærere av en ond ideologi, som jeg tror er svært godt redegjort for i James Kalbs bok om inkludering. Dette er ei bok jeg selvsagt må lese, som ekskludert, så snart jeg får mulighet, for denne boka har Kalb skrevet for meg!
Do you want to know why being "diverse" and "inclusive" means silencing large numbers of people? How being "tolerant" came to mean condemning vast numbers of people? Why it's so important to people in government and education that groups (racial, economic, etc.) "succeed" in certain proportions rather than that individuals succeed according to their abllities, inclinations, and drive? You will find cogent answers to these questions and more. These are not unforeseen and unexplainable social developments, they are (Kalb shows) required by a philosophy that is now dominant in schools, government, and corporations. It is totalitarian, based on groups, and dependent on a certain kind of education and approach that ignores (and must suppress) everything that contradicts it.

Most importantly, unlike many similar books that aim at diagnosing social ills, Kalb gives some substantive and practical suggestions about what to do to combat this seemingly inevitable change in the way our country thinks and acts. If I could, I would buy this book for everyone I know and make them read it. But that would be totalitarian of me... - G in Ohio

Både Clintons, Hufsa og Diggebling skulle stilne meg, og i deres grenseløse toleranse skulle de fordømme meg. Helst ville de at jeg skulle ligge musestille her på bunnen av grythølet vårt til evig tid, uten å ytre det knyst. Ja, Hufsa ville nok til og med ta fra herr Fossemøllens øyensten himmelengenes døtre, da deres kulturbærer var hatist. Og fyrsteparet, som sviktet hele husmannstroens etikk, de var et flott par, syntes de. Men deres filosofi, den er totalitær, har Kalb vist, de tilhører ikke min filosofi, husmannstroens filosofi, som de kjenner seg forpliktet til å undertrykke.

Nei, meg skal de ikke stilne. For når jeg tid om stundom får lest Kalbs bok "Against Inclusiveness: How the Diversity Regime is Flattening America and the West and What to Do About It", da skal jeg få så mye krutt innabords, at det skal ljome og dundre "åsimillom".

Drove down to Lake Mjøsa while my girls were at the supermarket. To my surprise here was no snow, and the conditions are not so good for long exposure photography yet, as you need the ice to get interesting foregrounds. Just made a shot of the grey skies, it has been grey for 14 days now. Going back to Skreia, the wonderful urban village of my forefathers, I felt so depressed. They clear-cut the forest above the village last year to make the suburban wastelands twice as large, and the village has totally suffocated under its weight. Suburbia, the worst waste of resources in the history of mankind, as James Howard Kunstler puts it. And they wasted my forefathers village as well, now just a skeleton. So hope to find a place to withdraw soon, away from all madness, until Modernity collapses under its own weight.

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...