Wednesday, July 3, 2019

Fra meritokrati til colorokrati

-Wikimedia.

Sannsynligvis er jeg Totens mest farge-intelligente 50-åring, da det er svært sjelden folk over 35 år får fullt score på denne fargeintelligens-testen, og jeg for gjennom den på 5-10 minutter uten å dvele et øyeblikk ved noen av alternativene.
You scored 10 out of 10

WELL DONE! YOU SCORED HIGHER THAN 99% OF PEOPLE WHO PLAYED THIS GAME!
Kanskje ser jeg hverken særlig fargerik eller intelligent ut, og om jeg kan ha andre former for intelligens enn fargeintelligens, aner jeg ikke? Så man skal ikke dømme folk på det ytre. Personlig tror jeg at denne formen for intelligens også setter en i stand til å se andre former for nyanser enn fargenyanser, som landskapsnyanser og historiske nyanser.

I dag har vi et meritokrati, hvor folk belønnes med innflytelse etter meritter, i hovedsak karrierisme og konsumerisme, de to kardinalsyndene innenfor husmannstroen, da denne har tradisjonalisme som fundament. Selv ble jeg brått kastet ut av min bedrift av en karrierist og en konsumerist, fordi jeg var husmannstroende tradisjonalist.

Meritokratiet har nå kjørt fedrelandet i senk, engene ligger livløse, mine forfedres smekre urbane landsby ved Lenaelva er forvandlet til en bil-utopi, landet teppebombes av vindkraftverk i de siste rester av urørt natur, uten at de fargeløse, konsumeristene og karrieristene, reagerer. Fordi de er ute av stand til å ta innover seg disse landskapsnyansene, grunnet manglende farge-intelligens!


Videoen ovenfor er grusom å se, hele Jæren-kysten er maltraktert, jeg orker ikke dit mer. Typisk er det også hvordan meritokratene har forsøkt å latterliggjøre empatene, eller de fargeintelligente. I kjølvannet av vindkraftverks-invasjonen har det heldigvis reist seg et lite opprør av mennesker som fremdeles er i stand til å skjelne nyansene, men er dette nok?

Mange har foreslått at alle politikere burde fått skannet hjernen for å avdekke psykopati, en hjerneskade som nå i de fleste tilfeller kan oppdages, og ble dette rutine ville vi nok sett en kraftig avskalling av politikerstanden.

Etter mitt syn er heller ikke dette nok, hvor man i tillegg bør sørge for at de som får ledende samfunns-verv, tilhører den ene prosenten mest fargeintelligente. Aller best er det hvis fargeintelligens kan kombineres med livsvisdom, slik at de som har passert 50 og allikevel tilhører 1-prosenten, bør tildeles de aller viktigste samfunnsvervene. Kun slik kan vi få Norge på rett kjøl igjen!

Et slikt samfunnsstyre bør kalles colorokrati, og kan fint kombineres med lommedemokratiet, som PermaLiv allerede har vært en forkjemper av i en årrekke.

Relatert


Styre-keiseren er nokså naken (det ser ut til at styrevervet får fram det verste i folk:-()

Consensus doesn’t mean casual

Det er dette systemet de kaller kapitalisme (del 2) (Utrolig presist!)

Bremsene må på i vindkraftsaker

Vindturbiner ødelegger Finnskogleden (dette gjør meg vondt langt inn i hjerterota)

What is Traditional Development? (de som har ødelagt Skreia de siste årene har null fargeintelligens, reine middelaldrende psykopatiske bilbøller er de, og et typisk eksempel på hva slags mennesker vi dyrker fram gjennom meritokratiet)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...