Thursday, June 6, 2019

Forsommerkveld med topp fargeforståelse til

-Wikimedia.

Så ble det en tur etter grenda mi igjen, en liten kveldstur i den gyldne timen. Man går liksom aldri tom for motiver her, så det er utrolig synd at jeg ikke kan slå meg til ro her med et lite galleri. Men ingen bryr seg om engene lenger. Ja, ingen bryr seg om noe som helst. Bare se hva som skjer på Frøya, øya vår oppkalt etter kjærlighetsgudinnen i nordisk mytologi. Ikke mye kjærlighet der i gården nei. Men det er ikke mange som bryr seg om bildene mine heller. Elendige mobilfoto får masse likes rundt omkring, men er det noen som prøver å formidle ekte følelser og ikke bare fjas, da skygger folk unna. På Instagram har jeg en fans, og det er vel hva jeg har her på bloggen også.

Uansett, hyggelig å se at rundballene ved stabburet i Vestby endelig er spist opp👍 Vestby er også en nabogard til Holmstadengen, i likhet med Grythengen, men beliggende på oversida.

-Wikimedia.

Wow! Kanskje finnes det håp? Tok nettopp denne fargetesten for moro skyld, og fikk full pott😃

You scored 10 out of 10

WELL DONE! YOU SCORED HIGHER THAN 99% OF PEOPLE WHO PLAYED THIS GAME!
Så da er det bekreftet, jeg tilhører den ene prosenten av befolkningen med best fargeforståelse. Selv om det kun er virtuelt, er det godt med en liten bekreftelse en gang iblant. Man trenger litt selvtillit også, tross alt.

-Wikimedia.
Er allerede i full gang med å dokumentere grenda mi, Bedehuslandet og Mjøslandet digitalt, legger ut alt fritt tilgjengelig for alle på Wikimedia, Flickr, GP etc., under en Creative Commons - lisens. Men ser det slik at det også er viktig å legge til et estetisk moment, slik at dokumentasjonen blir severdig, ellers blir det ikke noe trivelig for kommende generasjoner å bla seg gjennom tusenvis av fotografier. Heldigvis har jeg nettopp fått bekreftet at jeg har en ekstremt god fargeforståelse, hvilket er inspirerende for mitt prosjekt. Arbeider gratis, fotografering er dyrt, og skulle noen bevaringsmyndighet ønske å støtte mitt arbeide i å dokumentere Bedehuslandet, Mjøslandet og det gamle Toten i skjæringspunktet dokumentar/kunst, er dette velkomment. -PermaLiv
-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.


-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...