Tuesday, October 23, 2018

Terje Bongard hos Kjartan Trana i NRK Trøndelag

Fikk lyst til å republisere denne samtalen med humanøkolog Terje Bongard, da vår kultur kollapser i rasende fart for tiden. Alt underlegges modernismens og profittmaksimeringens tyranni, absolutt ALT, i et kvalmende tempo og omfang. Samtidig vil vi så gjerne tro på at vi kan bli gode, at vi kan oppnå en ny bevissthet, finne tilbake til våre røtter o.l. Men det kan vi ikke. Et helt nytt system må til, forankret i humanøkologien, slik at vi kan ta kontroll på oss selv på en konstruktiv måte. For nå er hele samfunnet ute av kontroll.

************

Fra Terje:

"Jeg har ligget "nede" med stress og utbrenthet i mer enn ett år nå, og har sagt nei til mange NRK-innslag, men jeg klarte ikke å si nei til Kjartan Trana i NRK Trøndelag i dag. Han legger ut rørende og vakre naturobservasjoner på nettet, som gjør meg både godt og vondt.

Jeg har vært plaget av at jeg aldri blir fornøyd (...) med det jeg klarer å uttrykke i korte sendinger. Tror jeg skal legge av meg det, og si at jeg faktisk har noe å fare med. Mine "motdebattanter" opp gjennom tiden har stort sett prata tull og vist sin kunnskapsløshet tilsynelatende uten skam. Så, om det har noen betydning å fortsette forsøkene gjenstår å se, men Kjartan har lovet å bruke meg mer.

Del gjerne:

https://radio.nrk.no/serie/distriktsprogram-troendelag/DKTL02002918/08-02-2018#t=1h55m20s

16.05-16.26 idag torsdag 8.2.2018. (Tilgjengelig til 2028)."

************

Tøff stil på han Kjartan💪


Har Terje Bongard omsider kommet seg på beina og funnet en verdig sparringpartner i Kjetil Trana fra NRK Trøndelag? Skikkelig tøff stil på Trana! Et bevis på at det fremdeles finnes unntak med integritet i MSM!

Her ser jeg for meg en gull-serie mellom Bongard og Trana, man kan simpelthen føle den gode kjemien mellom disse to over eteren. Hvilken journalist!


***********

Bongard er i sannhet en stor framtenker! Fint uttrykk ;-)

Ble gjort oppmerksom på uttrykket framtenker/framtanker av økosof Nils Faarlund.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...