Friday, July 13, 2018

Kveldshimmel over Øverskreien

Et fint kveldsfotografi skjemmet av en dårlig sensor, så antar jeg lar dette bli mitt siste landskapsbilde fram til jeg tar i bruk a73, med kanskje verdens beste fullformatsensor for lavlyssituasjoner og skygger.

Veldig trist er det når man ser dette flotte landskapet, at storsamfunnet ikke ønsket meg og familien min som historiemalere på denne gamle plassen, noe de definitivt ikke ønsker, for da ville de ikke omgjort den til en villapark og ei søppelfylling for gjennomstrøms-teknologi. Å leve som kulissemaler ligger langt under min verdighet!

Men jeg får gjøre mitt beste for å forsøke å formidle et svakt gjenskinn av den storartede kulturen som her engang rådde, i ord og bilder, nå like før den dype grenda lukker seg helt og holdent.

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...