Saturday, December 15, 2018

Skødde-Toten x3

Etter å ha levert i barnehagen i går tenkte jeg å gå turen fra Kloppbrua til Håjenbrua etter Lenaelva, men da jeg så den flotte mjøståka hoppet jeg ut av bilen ved Bondelia og løp ned til Mjøsa. Etterpå kjørte jeg videre til Lena, men skodda lå tungt over Lenaelva, så jeg stakk istedenfor innom biblioteket, da dette er stengt på Gjøvik fram til jul. Til min overraskelse fant jeg at biblioteket på Lena har et rikere utvalg av tidsskrifter enn Gjøvik. Hvem skulle trodd det!

Da skodda ikke letnet vurderte jeg å ta turen helt opp i Ytterkolbu, men kom på at jeg hadde Bøverbru-stativet mitt i bagasjerommet, og kjørte derfor om Bøverbru tilbake til Gjøvik. På Bøverbru leverte jeg stativet til service, den første på over 30 år.

Ved Bøverbru stoppet jeg såvidt og tok et bilde av denne flotte storgarden, og jeg må si jeg ble overrasket over hvor godt den gjør seg med mjøståka som bakteppe.

-Wikimedia.

Stenberg.

-Wikimedia.

Stenberg.

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...