Monday, May 6, 2019

Ny-fascismen og skravleklassen

Nytelse, nytelse og atter nytelse! Dette essayet vil gjøre det til en enda større nytelse å feire 100-års jubileet for oldefars stabbur til neste år, selv om jeg blir den eneste om dette jubileet. Fordi enhver som nyter, elsker og respekterer våre forfedres mesterverk, er selvsagt en hatist. Modernistisk arkitektur er av skravleklassens fremste våpen mot deres “deplorables”, som har en slik grusom smak og forferdelige preferanser;-) - PermaLiv
- Hits every nail on the head

-Wikimedia.

Vi har et voldsomt påtrykk for tida mot alle og enhver som ikke underkaster seg ny-fascismen, eller det korporative stats-/markeds-duopolet. Hvor lenge denne bloggen får bestå er vel bare et tidsspørsmål, og håper å snart få tid til å laste ned alt innholdet, før det er for seint. Men etter hvert kommer de vel og konfiskerer harddiskene også, hvis man ikke har gravd dem ned på et trygt sted, slik kineserne gjorde det med sine fedrealtre før rødegardistene kom.

Når man snakker om fedrealtere, så mener jeg at denne gamle husmannsenga er et fedrealter, og skal behandles med samme respekt som et hvilket som helst kinesisk fedrealter blir i dag, da fedredyrkelsen igjen står sterkt i Kina. Dessverre har jeg blitt utpekt til hatist, ikke minst fordi jeg forsvarte vårt fedrealter. Men også fordi jeg mener man ved utkastelsen av meg fra min bedrift, vanæret vår eldgamle elveslekt.

Vi har ikke lenger et demokrati, men et pøbeldemokrati, styrt av de verste psykopatiske bøller som tenkes kan. Se på Hovdetoppen! Hovedskiftet skjedde på 1980-tallet, hvor vi kastet de siste rester av vår husmannstro på bålet.
Fra 8O-tallet oppstod et paradis for sosialt tilpassede psykopater. Det ble legitimt å kun å ha rask økonomisk vekst som mål, jo mer, jo bedre. En slik politikk fremtvinger en psykopatisk oppførsel, i motsetning til en politikk som baserer seg på medmenneskelighet.

Dereguleringen i finansmarkedet ble en uimotståelig fristelse for mange psykopater. Det ble også den åpne tilgangen til datainformasjon. Millioner og milliarder byttet eiere uten at noen hadde oversikt over hva som skjedde. Store tap og konkurser ble resultatet.

Psykopaten kjenner ingen lojalitet mot bedrifter, kolleger eller samfunnet, kun mot seg selv. De hater kreative mennesker, og ser på de som farlige konkurrenter. Gode ideer, tiltak og tanker blir møtt med mistro og avvisning. De tar gjerne æren for andres innsats.

Selv har jeg valgt å ikke tre inn igjen i arbeidslivet, da jeg ikke ønsker å tjene et psykopatisk samfunn, dessuten kjenner jeg meg kun hjemme i industritradisjonene til min elveslekt etter Lenaelva med sideelver. Blir det liv igjen i den gamle mølla ved Kværnumsstrykene på Skreia, er det mulig jeg søker stilling som møllemester der, da vi fossemøllinger holdt til her i århundrer, muligens helt siden vikingetida? Andre stillinger kan jeg ikke tenke meg!

Dessuten er det uansett slik at bankene planlegger å slå kloa i de midlene jeg tross alt fikk med meg, noe vi allerede ser antydninger av, ikke minst i boikotten av Resett den siste tiden. Herfra vil de arbeide seg nedover, til de til slutt gjør kål på PermaLiv (salami-taktikk). Om de utestenger meg fra Adsense betyr forsåvidt ikke så mye, da jeg ikke trenger å finne mer enn et par-tre tomflasker i uka for å kompensere for bortfallet av disse inntektene. 


Vi har imidlertid enkelte nettsteder som fortsatt våger å kjempe mot ny-fascismen og skravleklassen. Disse er steigan.no, kulturverk.com, debatt1.no og resett.no. Vil anbefale alle å velge å støtte en av disse kanalene!

For egen del har jeg først og fremst valgt kameraet. Himmelengene ligger i aksen Østhøgda-Helgøya-Furnesfjorden, som var verdens mektigste kulturlandskap. Intet over, intet til siden! Alt sammen ødelagt av skravleklassen og ny-fascistene!

Men her finnes fremdeles fragmenter av våre forfedres storhetstid, samt at takket være Nils Faarlund er Totenåsen Skyline intakt, slik at landskapsbildet er verdt å fotografere.

Til slutt vil jeg minne om at lommedemokratiet til Terje Bongard er eneste løsning på den floka vi har viklet oss inn i!

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...