Monday, October 10, 2011

Modernistenes fornektings- og forføringsstrategier

Close-up of the dorsal fin of a male dragonet. Photo: Hans Hillewaert

Nok et fantastisk essay av Nikos A. Salingaros! Med en gang jeg så dette flunkende nye essayet av Salingaros tok jeg kontakt med PRI-redaktør Craig Mackintosh med spørsmål om han ville trykke det. Svaret var positivt, og jeg kontaktet deretter Salingaros, som velvillig lot oss gjengi det, som nummer to i verden.

Modernismen og modernistisk arkitektur er en tragedie fra A til Å. Allikevel, gjennom globale maktstrukturer og manipulerende kontroll over mediene, fortsetter modernistenes falske trosdogmer å infisere våre samfunn. Personlig ser jeg mitt liv som mer eller mindre ødelagt i modernitetens kjølvann, med sitt totale fravær av naturlige livsmønstre/"patterns" og av naturlig/naturens geometri. Men dette er av underordnet betydning. Langt verre er det at de har forpestet min lille datters store verden!

Les og lær mer om de kreftene som har formet/former vårt moderne samfunns totale meningsløshet:

Cognitive Dissonance and Non-adaptive Architecture: Seven Tactics for Denying the Truth

Se også Jim Kalb sin kommentar til Nikos essay her.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...