Sunday, August 18, 2019

Grøna skysstasjon etter Kongevegen

-Flickr.

Vi tok en tur til Grøna skysstasjon i dag, det var nok ikke like morsomt som sist vi var her i 2014, og særlig savnet jeg taksponhøvlingen, som var knallmorsomt å se på. Jentene syntes også at forelesningen var fryktelig lang og minsta falt i dyp søvn, men jeg fikk da frisket opp litt av historien om stedet, og får håpe litt festet seg denne gangen. Underlig hvor mye man vet om denne plassen, og hvor lite jeg vet om enga og grenda mi. Men selv om vi neppe kommer på flere familiedager, vil jeg garantert komme tilbake med den nye vidvinkelen min, da Grøna ligger lik en blomst her ved Torsæterskaret, som danner en mektig portal til Totenåsen sett nede fra bygda.

Jentene var mektig imponert over våningshuset/skysstasjonshuset, ikke minst kjøkkenet.

-Flickr.

Slagbenk.

-Flickr.

Finstua, hvor de reisende satt og hygget seg ut i de sene nattetimer.

-Flickr.

Tre toradere.

-Flickr.

En liten runde med hestevogna.

-Flickr.

Etter vognturen smakte det godt med vafler, som jeg overlot til jentene, da jeg så fram til rømmegrøt. Men da jeg var klar for denne var det tomt. Dette er like ille som da de gikk tom for vin i bryllupet i Kana!

-Flickr.

Endelig var den laaaaaaaange forelesningen om stedets historie over, og man kunne ta seg en etterlengtet ridetur.

-Flickr.

-Flickr.

Relatert


How to Maximize Image Quality in Photography. (Spenser Cox er den foto-journalisten jeg synes er mest lesverdig, hvor han i dag igjen har en glimrende artikkel. Du verden hvor mye jeg gjør feil og ikke forstår. Men man får bare drive på, så får man tro mange bekker små til slutt blir en stor Å.)

Gorgeous In-Camera Double Exposures by Luciano Meirelles. (Ufattelig bra, med enkel teknikk, uten bruk av Ps!)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...