Friday, September 8, 2017

Er Bongards selveierdemokrati mulig?

Dine tanker er viktige, men husk at vi ikke fikk utredet modellen gjennom MEDOSS på et vitenskapelig grunnlag. Selv kommer jeg imidlertid til å kjempe for Bongards selveierdemokrati, da høyres form for selveierdemokrati ikke takler hybrismonstrene. Har selv fått kjenne hva dette vil si på kroppen!

Det er godt mulig at menneskenaturen har blitt så korrumpert gjennom millioner av års evolusjon at det er ingenting som kan hindre vår selvdestruksjon. Sannsynligvis er dette er universelt prinsipp, og hovedårsaken til at vi ikke finner tegn til “intelligent” liv der ute. Trolig er alle universets sivilisasjoner ofre for de samme selvdestruktive og sivilisasjonsutslettende krefter som oss, hvor de vokser opp, glimter litt i et uendelig hav av tid, før de raskt brenner ut og slukner.

Men det ville da vært morsomt hvis vår sivilisasjon kunne bli universets første positive unntak. Slik at vi kunne oppnå en stabil sivilisasjon og utvikle intergalaktiske reisemetoder for å spre RID-modellen til nåværende og kommende sivilisasjoner. Hvor den onde, selvutslettende sivilisasjonssyklus ble brutt. Og hvor jeg og Bongard ble stående igjen som helter i universets historie, ikke kun her på jorden, men for alle universets nåværende og framtidige sivilisasjoner!

Så ønsker du å bli en av universets helter, bør du nok vurdere ditt standpunkt.
Kommentar 2.
Takk for fin info om Kragerøbanen og Kragerø! Må nok prøve å ta en tur en dag. Kanskje kan jeg også klare å overtale deg til å bli med på å redde vår og andre nåværende og framtidige sivilisasjoner i universet? Men tar gjerne æren av å bli stående alene som Bongards våpendrager og en av grunnleggerne av en framtidig intergalaktisk sivilisasjon, basert på RID-modellen. Hvor jeg får et eget vers i nasjonalsangen for den evige interstellare konføderasjon, og mitt portrett pryder de siviliserte planeters høyeste råd av InnGruppe-Representanter.
Som på jorden, så også for universets mange sivilisasjoner. La oss gi RID-modellen en sjanse, kanskje kan den gjøre vår sivilisasjon til universets første positive unntak, hvor vi ikke utsletter oss selv med vår kunnskap.

Foto: Pablo Carlos Budassi 28341298

1 comment:

  1. Jeg må jo si det frister med eget vers i Den Evige Interstellare … La oss håpe den gode saken, i det større perspektiv og over tid, tross alt vil profittere mer enn den motarbeides av den smule skribling jeg måtte finne på i ørska også i fremtiden. Helt konkrete Bongard/ DBM-relaterte ting er ikke umiddelbart på trappene, men det kommer helt sikkert noe av det også. Og at det da kanskje kan bli et ørlite vers på meg også, evt. at jeg skriver det sjæl.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...