Monday, August 12, 2019

Røft og tøft

-Wikimedia.

James Popsys har lastet opp en tankevekkende video om sensorstøy. Selv byttet jeg merke grunnet det lave dynamiske omfanget til min 70D, og nå kommer snart 90D, men kanskje bør jeg heller prøve å beholde min gamle 70D inntil videre?

Som Popsys påpeker er det historien i bildet som teller, og er det en god historie man formidler, er den like gripende om den er skrevet på blanket papir, eller på gammelt, resirkulert papir. På samme vis med et foto.

Bildet ovenfor synes jeg ble som en god historie skrevet på gammelt, resirkulert papir, tatt med min gamle 70D i aften. Men tenkte ikke først å gjøre det monokromt, det var bare det at jeg ikke fikk til fargene, som liksom Canon skal være så gode på;-)

Ellers har jeg fotografert litt med min gamle EF 50 mm f1.4 i det seinere med MC11-adapter, og tror dette kan være en god brennvidde for bruddstykke-fotografering. Selvsagt, kommer aldri opp mot Olemartin Evensen, bruddstykke-fotografiets mester, men vårt land har falt i knas, slik at hva annet kan man gjøre enn å fotografere bruddstykker?

Men vi har fremdeles blomster, og der synes jeg min eldgamle EF-macro er fantastisk på mitt a7III sammen med Capture One! Så for somrene blir det nok helst blomster.

Men jeg savner Nik Collection😢

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...