Wednesday, August 14, 2019

Venice - ‘The Golden City’


Her var jeg stødig på hendene gitt, ble riktig overrasket over meg selv👍 Men spøk til side, for det er dette som er framtidas by, da Venezia er det ypperste mennesket har skapt av urban kultur gjennom alle tider, med god margin!

Selv har jeg blitt helt ødelagt av Norge, det emosjonelle misbruket av våre byer, bygder og natur har satt meg fullstendig ut, jeg orker ikke mer. Det som nå skjer med Frøya er et absolutt endelikt for Norge som nasjon. De som klarer å leve videre som normalt etter dette, er enten fascister eller psykopater, og har tapt all humanisme.

Så jeg trekker meg helt ut, får jeg ikke med kona til Tolfa, får jeg prøve å finne et bortgjemt sted på Toten. Makter rett og slett ikke å reise mer rundt i vårt voldtatte land, fascistene, psykopatene og modernistene får ha det for seg selv, så får jeg holde på med bruddstykke-fotografering.

Uansett blir det nok flere turer til Venezia:-)

-Wikimedia.

Already the fashion that would be taste has its academy, far more rigid and orthodox than the old classical academy. Without a single exception education in the nation’s architectural schools is confined to the “form follows function” approach. Textbooks have been written according to Modern strictures, and lately an emasculated form of history has been admitted to provide a prop for today’s originality. Yet with all their orthodoxy and power, ensconced as they are in key positions in museums, architectural firms, and schools, the Modernists remain uneasy. They who once prided themselves on being rebels are no longer rebellious. Against whom can the heroes of this “permanent revolution” raise their swords? All is not comfort in the bare office whose very aspect is a sign of weakness. Their contempt for the past and the living world about them, as a former trustee of the American Academy in Rome remarked to the author, is the best evidence by far that we are witnessing a temporary craze. No doubt there will be plenty of high blood pressure when the inevitable change takes place, but it will not stop the coming of a new architecture, new painting, and new sculpture when taste in its traditional sense, i.e., knowledge of the best examples of classical art, once again takes command. -Henry Hope Reed (1915-2013)
- Return to ‘The Golden City’

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

Campo San Polo var opprinnelig dekket av rødglødende teglstein, som dessverre ble byttet ut med grå steinheller ved en nyere restaurering av plassen.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...