Sunday, August 18, 2019

Moltetur på Tjuvåsen

Østre Tjuvåstjern med Tjuvåskampen i bakgrunnen.

-Wikimedia.


Da ble det molte til jul i år også, tok en runde på Tjuvåsen og fant vel en 2-3 liter, lastet opp et bilde på Wikimedia her. I dag blåser og regner det, så om blautmolta tåler dette er vel ikke sikkert. Men kanskje står enda mye molte og venter på Østhøgda, for det er seint i år. Selv holder jeg meg imidlertid helst til Tjuvåsen etter at nye dekonstruktivistiske Rausteinshytta kom på plass, så får de hippe og kule flokkes der. Trist var det allikevel😢

Hadde med kameraet med 50 mm f1.4 med MC11-adapter, ei rimelig EF-linse som ser ut til å være bra skarp fra f2.8. Hva som begynner å demre for meg er at 50 mm er en flott brennvidde for bruddstykke-fotografering. Her kan man hverken få de store panoramaer eller zoome inn på det fjerne, slik at man er tvunget til å fokusere på bruddstykker i den umiddelbare nærhet. For vårt land er ikke annet enn bruddstykker nå. Får veldig lyst til å reise til Lofoten når man ser bilder som dette, men Lofoten har liksom bare blitt et slags glansbilde våre myndigheter blender verden med, mens de legger resten av landet i grus. Så om jeg orker å være med på et slikt hykleri, det vet jeg sannelig ikke?

Men staten må vekk nå, den har sviktet sitt land, ja jeg vil rett og slett si at staten har blitt en landssviker, og har ikke lenger noen rett til å eksistere. Så staten må tilintetgjøres, og de som har lagt til rette for denne teppebombingen av vindturbiner, må stilles til ansvar. Staten fungerte så lenge vi hadde et luthersk tillitsamfunn i bunn, men dette er borte nå, og uten et religiøst fundament har staten blitt ei fascistisk bølle.

-Wikimedia.

Den lille bekken ut fra Vestre Tjuvåstjern.

-Wikimedia.

-Wikimedia.

Bruddstykke av Vestre Tjuvåstjern.

-Wikimedia.

Relatert


The First Prime Lenses You Should Buy for Your Camera (Sony Edition) (Her var det mye lekkert for en bruddstykke-fotograf:-))

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...