Vi avslutter den vestlige sivilisasjon formelt under 150-års jubileet for vår tid i kværnenga til herr Fossemøllen og pietistenga til oldefar, i 2025. Tippoldebarnet til Nils Lindstad lærer nå å spille piano ved Kapp kulturskole. Hennes oldemor vokste opp som enebarn i stua på Lindstad sammen med sine besteforeldre, etter at hennes mor Gunda Gustava Østby døde av tuberkulose, hvor hun lærte å spille på husorglet til Nils Lindstad. Etter 2025 har vi ingen ting her mer å gjøre, da vi har reddet vår historie fra å forsvinne ned i det Orwellske Minnehullet, samt avsluttet vår sivilisasjon formelt, sammen med at vi har feiret 150-års jubileet vårt. Dette blir helt sikkert også alene, da vi, som de aller siste representanter for den vestlige sivilisasjon, lever her totalt samfunnsforlatt. Kun når tippoldebarnet til Nils Lindstad igjen kan spille på husorglet hans i Husmannstroens katedral, sammen med at alle biokulturelle koblinger i Grythengen er gjenopprettet, hvor vi får leve helt i fred her i enga vår som historiemalere og kulturbærere, kan den vestlige sivilisasjon gjenoppstå. Hvis da, når den tid kommer, at franskmennene vil gi slipp på henne, for å la henne gjenforenes med sitt fedrealter? Ps! At Husmannstroens katedral er en katedral, er det ingen tvil om, da hver gang jeg laster opp et fotografi av stabburet til Even Helmer hos Adobe, foreslår den kunstige intelligensen til Adobes datamaskiner, å legge det innunder "religiøse bygninger". Bestill fadografiet her. |
Mens Peterskirken har plass til 80.000 personer, er det kun plass til 8 personer i Husmannstroens katedral på Stabburstunet i Grythengen. Men det er ikke størrelsen det kommer an på, da den vestlige sivilisasjon ble avsluttet her, med den rokokko, nyromantiske seinpietismen, på tampen av den tredje, pietistiske bølge, hvor både staten og standssamfunnet lå i grus, hvor vi feiret haugianernes seier med forsamlingsfrihet, bevegelsesfrihet og ytringsfrihet. Hvor vi, med ikkevoldsmetoden, godt hjulpet av en gryende kapitalisme med lavthengende frukter, seiret med fredelige midler, der de tyske bøndene tapte, hvor Luther tok adelens og kongemaktens side, og hvor han sementerte det lutherske standssamfunnet.
Det var denne storslåtte seieren vi skulle ha feiret hver sommer med "Toner på Stabburstunet", med ferske vafler og frisk jordbærrøre fra jordbæråkeren til bestemor, sammen med tonene fra husorglet til Nils Lindstad, nå nedpakket i kaldtlageret på Øverby.
Allikevel, til tross for at Husmannstroens katedral beliggende ved Stabburstunet i Grythengen, er den vestlige sivilisasjons viktigste katedral, kom det ikke en eneste person hit, for å markere 100-års jubileet for stabburet til Even Helmer i 2020.
Et soleklart bevis på hvor dypt den vestlige sivilisasjon har falt!
"Poenget med inngruppedemokratiet er at det vil slippe til empati, samarbeid og sosial kontroll. I utgruppa blir slik atferd bare en romantisert moralisme ala FIVH som gir oss dårlig samvittighet. Det er jo slik vi helst vil være. Beskriver dette i boka mi." - Terje Bongard
Teksten nedenfor er hentet fra Fadografiet II: PermaLiv.MyPortfolio.com: Fadografiet II
***
Svært lesverdig intervju med Douglas Murray and Col. Richard Kemp hos JPost i dag:
Personlig er jeg fremdeles i sjokk over 7. oktober - massakren, samt at Steigan & Co sammen med venstresida i norsk politikk, inklusive Den Norske Kirke og Hjelpepleierforbundet, ikke umiddelbart fordømte Hamas, men tvert imot gjorde seg selv til mikrofonstativ for nevnte organisasjons propaganda-apparat. Tross alt er vi vitne til hva som må være historiens alvorligste femicide.
Her har vi å gjøre med en organisasjon som i flokk voldtar pur unge jenter, hvor, hvis de protesterer, bare hakker hodet av dem med en spade, og voldtar dem etterpå. Hvor de skjærer brystene av jødiske kvinner, for deretter å kaste ball med dem. Hvor de steiker babyene deres i steikeovnen. Samt hvor de paraderer i gatene med liket av ei naken kvinne på planet av en pick-up, mens deres supportere spytter på henne.
Så nå står PermaLiv helt alene i kampen for lommedemokratiet, hvor det har blitt meget klart for meg at IGD (Inn-Gruppe Demokratiet) må knyttes til velferdspietismen, hvor vi igjen kobler oss opp mot verdiene i velferdspietismen, da velferdsstaten har blitt et inhumant monster!
Nils Lindstad, som søkte sin tilflukt i velferdspietismen i Øverskreien i 1894, etter å ha spilt bort garden sin i Smågarda på Vestre Toten, bør bli den nye velferdspietismens maskot.
Neimen, ser man det, jeg søkte opp Smågarda, hvor Hallgeir Øfstaas kommer opp helt øverst i søket, hvor han satser stort med smågardshonning! Han husker jeg da fra Liv&Fred.
Om det var denne garden Nils spilte bort, vet jeg ikke, men i så fall tror jeg han ville blitt glad for at han spilte vekk garden sin til disse folka. Kanskje stikker jeg og jentene innom en gang vi sykler forbi, nå som Bøverbru gatekjøkken er nedlagt, slik at vi ikke lenger får kjøpt is, slik som sist gang, hvor vi syklet til Holotjernet. Fordi smågardshonning kan nok være et like godt alternativ😋
Men her skar det helt ut, jeg skulle liksom omtale intervjuet med Douglas Murray and Col. Richard Kemp, hvor jeg roter meg helt vekk i Smågarda. Uansett, kjenner jeg Øfstaas-folket rett, har de havnet på rett side i konflikten i Midtøsten, slik at vi kan nyte honningen deres med god samvittighet.
"Underscoring his 30 years fighting terrorists in Afghanistan and Iraq, Kemp said that he feels duty-bound “to do what little I can do to help fight this fight with you because it’s not just your fight – it’s a fight for Western civilization. The same ideology that’s attacking you now has attacked us in the past and will intensify its attacks in the future.”"
Denne kampen for den vestlige sivilisasjon, den kjemper vi her i Grythengen også. Men hvor Nils Lindstad spilte bort garden sin i Smågarda, har vi forspilt Grythengen, og dette er alvorlig, da den vestlige sivilisasjon tok slutt her, gjennom den rokokko, nyromantiske seinpietismen i Øverskreien.
Det greieste for å vise dette, er å ta utgangspunkt i Weinsberg-massakren, hvor Martin Luther etter denne, stilte seg på adelens side, under de tyske bondeopprørene. Dette var ikke småtterier, titusenvis ble drept, hvor bøndene, i sitt raseri mot adelen, ødela omkring 1000 slott. Dette kan dere lese mer om lenger nede her.
Deretter fikk vi sementert standssamfunnet, som en del av den protestantiske kirke, hvor det hang propaganda-hustavler i alle stuer og husmannsstuer, med formaninger om at alle hadde å kjenne sin stand, da stands-samfunnet, etter Luther, var en guddommelig forordning.
Først med husandakten, som ble innført som en forordning av den lidenskapelige stats-pietisten Christian VI, begynte standssamfunnet å slå sprekker. Fordi med husandakten, som formante gårdeierne til å samle alt husfolket til husandakter, begynte folk både å samles og å ytre seg, hvis konsekvenser danskekongen nok ikke hadde reflektert skikkelig over.
Dette sementerte seg etter en tid i haugianismen, hvor haugianerne representerte en form for folke-pietisme, i opposisjon til stats-pietismen. Haugianerne var tunge, gravalvorlige, barokke kristne, men de kjempet fram forsamlings-, ytrings- og bevegelsesfrihet, hvor vi, under den lystige, rokokko, nyromantiske seinpietismen her i Øverskreien, skummet fløten av haugianernes kamp.
Mer rekker jeg ikke nå, det skal bli stygg-kaldt til uka, så jeg må ned i Stysjin for å hogge et par tørr-"ørdre", slik at jeg har noen skikkelige kubber å spe på med, i denne kalde stua vår, i Stuejordet i Grythengen.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.