Sunday, October 22, 2017

Tre foto for Abelvær

Etter at jeg ble kastet ut av min lykkelige tilværelse som amatørfotograf, må jeg nå forsøke å bli semiprofesjonell, og har derfor meldt meg på kurs i bildebehandling i Abelvær. Til kurset skal vi ta med tre foto vi liker. Etter sommerferien har jeg tatt tre fotografier fra herr Fossemøllens øyensten, som jeg synes får fram stedets Genius Loci. Alt omkring har mistet sin mening, men selve bygningene bærer fremdeles i seg plassens ånd.

Stabburet til oldefar ble bygget under grendas storhetstid, og framstår i dag som en sjelden og unik orkide i en subeksurban ørken.

På stabburstrappa til tippoldefar.

Oldefars hus har gjort en underlig reise fra sprudlende sveitservilla til forkvaklet funkis til avdempet empire.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...