Thursday, October 13, 2016

Plagiatet "Den dype grenda" kommer snart på PermaLiv!

Kommentar til artikkelen "Den dype byen": http://forskning.no/blogg/kulturminnebloggen/den-dype-byen
I denne artikkelen kan man jammen bare bytte ut ordet "byen" med "grenda". For de norske grender, som vi liksom liker å sole oss i glansen av, er en nasjonal tragedie! Fremst i rekken var den grendekulturen som blomstret opp i grenda mi under Totenåsens apostel, fullstendig ødelagt. Mens jeg blir gjort til syndebukk fordi jeg påpeker dette! Sorgen over min grends skjebne finner ikke ord, kanskje kan noen av fotografiene i dette fotoessayet fortelle litt av hva jeg føler?

- Grenda mi kunne oppnådd kultstatus: http://permaliv.blogspot.no/2016/10/kronborgsetergrenda-mistet-kultstatus.html
Plagiatet "Den dype grenda" kommer snart på PermaLiv! Takk til Guttormsen!
Her gikk herr Fossemøllen og Helmer den eldre fra Grythengen ned til Olterudelva. I dag leder stien opp til ingenmannsland og har mistet sin mening, en av mange ugjerninger ved elvestedet. Rett ovenfor der stien kommer ned i dalen står bjørka Even Helmer fredet.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...