Wednesday, February 6, 2019

Hovdetoppen - Proletariatets katedral

-Wikimedia.
Takk for din beretning fra Hovdetoppen! Gjøvik er jo proletariatets by ved Mjøsa. Byen ble også modell for den kommunistisk orienterte, norske arbeiderklassens fraternalisering med kapitalismen, anført av Nils Ødegaard som ordfører for Ap og direktør for mønsterbruket Hunton.

Det er nedslående og nesten utrolig hva politikere nå til dags kan få seg til å gjøre, alternativt la skje. Mye av det er det jeg kaller ‘bakromsdemokrati’ – utbredt i flertallsregjeringene i Ap etter 2. verdenskrig. Eneste måten å hamle opp mot slike metoder, er å oppdage prosjektene mens de er i emning. Det gjelder da å handle raskt. Enten (1) Terrier-i-buksebeinet-metoden, der du skriver leserbrev til opplysning for allmennheten og åpne brev til ansvarlige institusjoner, eller (2) skape en opinion, slik vi gjorde med Åsens Venner som stoppet vindkraftanlegget på Totenåsen (70 turbiner med høyde 100 m og vinge-fang 112 m, 50 km veganlegg, riksvegbredde). - Nils Faarlund
Var såvidt nedom Skibladnerbrygga og tok to fotografier av Hovdetoppen, de ble nesten identiske, men dette ble litt bedre. Grunnen til at jeg ikke tok flere bilder, var fordi jeg oppdaget at jeg hadde mistet øyemuslingen på mitt A7iii. Hvordan slikt er mulig fatter jeg ikke, og fotogleden forsvant spontant.

Heldigvis ble det et godt fotografi, hvor Hovdetoppens dominans i bybildet kommer godt fram, ja faktisk dominerer Hovdetoppen bybildet på samme vis som middelalderens katedraler gjør det i byene på kontinentet. Så dette er ikke kun byens hellige fjell, men også byens katedral, og da Gjøvik er proletariatets by, er Hovdetoppen proletariatets katedral.

- Save the Chartres Cathedral

Visjonene man har for Chartres, Paris mest berømte katedral, er like katastrofale som de visjonene Gjøviks eliter har for proletariatets katedral. Ja, samme hva slags galskap man har kunnet finne på for proletariatets by ved Mjøsa, alt kunne være til å leve med, hadde man kun latt proletariatets katedral få ligge i fred. Nå ligger den der nedhøvlet, og det er vel neppe noen makt i verden som kan stoppe disse psykopatiske bøllene.

Selv er jeg også skuffet over proletariatet, de lot bare maktelitene høvle ned deres katedral, med lua i hånda. Heller ikke steigan.no gjorde nok, selv om de publiserte en av mine artikler. Nå, på Mot Dag - konferansen, er ikke Hovdetoppen tema. Selv om Hovdetoppens fall er langt alvorligere for vår nasjon, enn Damaskus sitt fall.

Først og fremst er det Debatt1 som har valgt å fremme min sak, derfor er jeg dem stor takk skyldig! Noe Kaffedebatt1 blir det ikke i Gjøvik, men oppfordrer alle til å støtte opp om Debatt1, som nå er eneste alternativ til å uttrykke oss, for kommentariatets proletarer.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...