Monday, February 11, 2019

Blikkbokser i kulturlandskapet

Hvorfor gjør vi dette? Hvorfor plasserer vi disse industri-blikkboksene midt mellom det helt unike kulturlandskapet etter Balkehøgda, og det heller ikke akkurat dårlige kulturlandskapet etter Owren-høgda? For meg er det ubegripelig! Oppe på Owren-høgda ser vi et nytt industri-fjøs, men det skjærer allikevel ikke i øynene. Blikkboksene nede på nye Bilitt næringspark angriper rett og slett sjelen i landskapet.

Toten var verdens vakreste kulturlandskap, en verdensarv fant vi her, men vi ringeaktet det fjerde bud og forskuslet vår fedrearv, lik den fortapte sønn.

Derfor ble jeg tårefotografen, fordi jeg ikke fikk lov til å male videre på historiemaleriet mitt, i et kulturlandskap som sakte visner hen.

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...