Sunday, February 17, 2019

Tåretjernet i sølv

Rausteinstjernet, det høyestliggende tjernet ved Mjøsa, ble til Tåretjernet ved nye Rausteinshytta, en del av dystopien som utfolder seg over Mjøslandet. Nå har dystopien også erobret Mjøslandets tak, og da grenda mi var himmelporten til Totenåsen, med sine enger, Mjøslandets høylys, er min sorg ubeskrivelig.

Javisst, jeg ser masse blide mennesker i Totens blad, som lovpriser nye Rausteinshytta med gladmaska på. Men denne steinaldermaska, som er så komfortabel å bære, passer ikke for meg, da jeg er empat, en art like utrydningstruet som huldrestryen i Torsæterlia.

- Making Dystopia: The Strange Rise and Survival of Architectural Barbarism

Rausteinstjernet ble forvandlet til sølvtårer i Silver Efex fra Nik Collection. De er hentet fra vår avskjedstur til dette lille skogsvannet, som betydde så mye for oss.

-GP.

-Wikimedia.

-GP.

-Wikimedia.

-GP.

-Wikimedia.

-GP.

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...