Monday, June 12, 2017

Containergulv - Container Softfloors

I sin tid sendte vi gjennom godt over 1000 m3 plank i pressene våre per år. Vanvittig!

-Wikimedia. -Origo.

Med 100 grader på pressa midt på sommeren, i formalehyd-damp og insektsmiddel-yr, i ei støvsky omgitt av en infernalsk lyd, sendte jeg gjennom et ferdig semitrailer-lass containergulv på ei ukes tid. Det var helvete på jord, men morsomt fordi pengene rant inn. Mens Moelven industrier ikke klarte å tjene et rødt øre på produktet, og gav opp etter kort tid.

Slik er kapitalismen, selv sitter jeg igjen med industriastma og en ødelagt karriere, men det er så mange som meg. I Norge er det først og fremst kapitaleierne som lider under kapitalismen, da altfor mange bedriftseiere arbeider seg ihjel og mister helsa i ung alder.

-Wikimedia. -Origo.

Med en klump og en slimklump i halsen. Først mistet jeg helsa, så fabrikken, og i den nært forestående finanskrisa sparepengene. Deretter går vår sivilisasjon opp i røyk og følger resten av universets sivilisasjoner, som alle ble ofre for kapitalismen, i likhet med meg selv.

-Wikimedia. -Origo.

Ja, engang var jeg noe selv også. Tviler på at jeg noengang delte ut et kort, men morsomt var det lell å finne dette gamle minnet under en opprydding i lommeboka i dag.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Dagens demokrati kan ikke redde oss fra klimakrisen

Politikerne tror at løsningen på klimakrisen er å forsterke naturkrisen, ved å grave i filler naturen vår, for å plassere vindkraftverk på h...