Saturday, October 13, 2018

Mitt Anti-Liv

Har ikke reflektert over at anti- betyr istedenfor. Så her har alt blitt anti. Anti-Dahl, anti-grend, anti-eng, anti-bedehusland, anti-brønn og anti-gamp. Ja, dette har jeg virkelig ikke tenkt på, at jeg lever i en anti-tid. Må skrive et bitte lite innlegg om dette på bloggen min, når jeg får tatt et passende bilde.

Pussig blir det også at en anti-venn kan være din beste venn, da jeg ikke har venner omkring meg, slik min oldefar hadde det her, men har anti-venner på nettet. Underlig er det at det er disse anti-vennene som kjennes som mine virkelige venner, selv om jeg aldri har truffet dem ansikt til ansikt.

Ja, vannet i springen er også anti-vann, da det er istedenfor brønnvannet mine forfedre drakk av i generasjoner. Og jeg er en anti-kulturbærer, da jeg er en skyggevokter, da skyggevokteren har kommet istedenfor kulturbæreren.

I morgen vil jeg be min kone om å få litt anti-melk til frokost, da melka i kartongen er istedenfor melka fra kua i låven som ikke er.

Men for å være helt ærlig ville jeg helst ha levd et liv, og ikke et anti-liv. Dessverre fikk jeg ikke lov til dette.

Never underestimate friendships on internet. They might not see each other in person, but sometimes they're much more real and can understand you better than those people you encounter everyday in your life.

Mine forfedres liv, kultur og tid står parkert her i Olteruddalen. Selv må jeg ta til takke med et anti-liv og en anti-kultur i en anti-tid. Og mens det før var Dahl som skuet ned mot de grønne enger fra kjøkkenvinduet sitt, er det i dag Anti-Dahl. Tror jeg trenger en kopp varm anti-melk med honning!

-Wikimedia.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...