Sunday, September 14, 2014

Totscana

Et begrep jeg ble klar over under slåttekurset på Stenberg i sommer er Totscana, med henspilling på det totenske landskapet som Norges Toscana. Og ja visst er sammenlikningen på sin plass! Selv er det intet jeg ønsker mer enn å kunne få bidra til å styrke dette kulturlandskapet, men regner ikke med å få mulighet til det.

Skulle gjerne vært ute med kameraet disse fine høstdagene og foreviget mer av det totscanske landskapet, men har ikke en gang tid til å plukke tyttebær for tida. Så jeg søkte opp noen av mine gamle bilder på Wikimedia Commons.

Klikk i bildet for en forstørrelse.










Håper denne lille bildeserien gav et lite inntrykk av Norges svar på Toscana? 

Viser Østre Toten kommune meg velvilje kommer jeg til å kjøpe fullformatskamera og legge ut mengder av bilder fra Totscana på Wikimedia, samt lage artikler for Kulturverk og andre nettfora. Her er det mye å ta av, ei Sareptas krukke!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...